Forum MIĘKINIA - PIERWSZE FORUM GMINNE Strona Główna MIĘKINIA - PIERWSZE FORUM GMINNE
Zaproś znajomych do wspólnych rozmów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przebudowa oraz modernizacja Dworca kolejowego w Miękini
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MIĘKINIA - PIERWSZE FORUM GMINNE Strona Główna -> MIĘKINIA
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jano
zadomowiony
zadomowiony



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:35, 20 Mar 2009    Temat postu: Przebudowa oraz modernizacja Dworca kolejowego w Miękini

Mieszkańcy Miękini i okolic korzystający z komunikacji kolejowej z pewnością ucieszy informacja, że również dworzec kolejowy w Miękini przestanie już straszyć i doczeka się modernizacji.


Uroczyste podpisanie umowy „Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Opole-Wrocław–Legnica, stacja Miękinia tor nr 1 i 2” odbyło się 20 marca 2009 r. w siedzibie Oddziału Regionalnego PKP PLK S.A. we Wrocławiu.

W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali: Jerzy Dul Naczelny Dyrektor PKP PLK S.A. Oddziału Regionalnego we Wrocławiu i Mieczysław Rodak Z-ca Naczelnego Dyrektora ds. Ekonomiczno - Finansowych, natomiast ze strony wykonawcy Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie Pan Jerzy Jóźwik Prezes Zarządu i Andrzej Grobicki – Członek Zarządu.

Wartość kontraktu wynosi: brutto 55 052 677,30 zł.

Termin realizacji umowy: 12 miesięcy od daty podpisania.

Na odcinku ok. 5 km stacji wymienione zostaną tory i rozjazdy oraz odwodnienie. Zamontowana będzie nowa sieć trakcyjna, urządzenia elektroenergetyki i łączności. Ponadto zmodernizowane zostaną 2 obiekty inżynieryjne i wybudowany 1 przepust. W ustalonych lokalizacjach, wzdłuż terenu stacji, zamontowane zostaną ekrany akustyczne. Po przebudowie funkcjonalne perony będą miały nowe oświetlenie i urządzenia służące podróżnym - siedzenia i tablice informacyjne.

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magic
ekspert
ekspert



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 1416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:57, 20 Mar 2009    Temat postu:

no w końcu, ostatnio nawet się zastanwiałem dlaczego mrozów,przedmoście i dalej wyremontowane a nas jakoś ciągle omijali Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jano
zadomowiony
zadomowiony



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:32, 21 Mar 2009    Temat postu:

Z przebiegu modernizacji na odcinku Wrocław -Legnica widać, że w pierwszej kolejności zostały przebudowywane szlaki i przystanki osobowe (Mrozów, Przedmoście). Dopiero teraz PLK zabiera się za modernizację stacji, gdzie jest dużo więcej roboty. Aktualnie trwają pracę na odcinku Szczedrzykowice - Legnica, za "chwilę" rozpocznie się przebudowa Malczyc, no i Miękini. Zostanie jeszcze Leśnica.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jano
zadomowiony
zadomowiony



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:19, 07 Maj 2009    Temat postu:

Powoli ekipa, która będzie wykonywała modernizację stacji Miękinia, zwozi już sprzęt. Na razie trwają prace przygotowawcze, m.in stawiają kontenery. W maju powinni już ruszyć z pracami na dobre.

No i ruszyli z pracami torowymi. Na razie z tego co widzę, to trwają prace wstępne poprzedzające zasadniczą fazę modernizacji. Najsprawniej chyba idzie... wycinka krzaków Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jano dnia Pią 22:15, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jano
zadomowiony
zadomowiony



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:49, 03 Lip 2009    Temat postu:

Prace modernizacyjne idą pełną parą, zastanawiam się tylko, czy ekipa nie rozkopała za bardzo stacji? Peron I zrównany z ziemią, peron II (choć trudno to nazwać peronem) czynny dla podróżnych, choć dojść i przejść po nim to nie lada wyzwanie. Wydaje mi się, że harmonogram prac nie został do końca przemyślany...
Nie wspomnę już o oświetleniu. Co prawda dzień jest długi, ale jedna lampa na całą stację to już przegięcie. Ciekawe jak to się ma do bezpieczeństwa podróżnych?
Niestety podróżnym z Miękini przyjdzie się tak męczyć rok (taki jest planowany termin realizacji prac).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magic
ekspert
ekspert



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 1416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:10, 07 Lip 2009    Temat postu:

Dokładnie, czemu oni nie robią tego etapami? Najpierw wymiana torów, podkładów, a potem niech biorą się za infrastrukturę wokoło dworcową. No, ale to PKP i wszystko jasne ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jubo
Gość






PostWysłany: Czw 14:26, 09 Lip 2009    Temat postu:

Magic napisał:
no w końcu, ostatnio nawet się zastanawiałem dlaczego mrozów,przedmoście i dalej wyremontowane a nas jakoś ciągle omijali Smile
I Cieszcie się drodzy Sąsiedzi z Miękini, bo po tzw. remoncie będziecie marznąć na stacji - jak w tych wymienionych, już wyremontowanych, łącznie z filią naszego miasta powiatowego. A kto wie? Może i ławki na peronach Wam zabiorą. Tylko przejazdu będą Wam zazdrościć (jeśli w ramach usprawnień zmodernizują zapory na automatyczne). Radzę rozglądać się za promocyjną, ciepłą odzieżą. I to już. Dodam, że trakt leży na kierunku westen-osten, a wiatr korzysta z niego przez większą część roku. Wink PS. Posłużyłem się obczyzną, bo KTOŚ też - angielskim. Ukłony!
Powrót do góry
jano
zadomowiony
zadomowiony



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:38, 19 Lip 2009    Temat postu:

Niestety podział PKP na spółki i spółeczki daje się wyraźnie odczuć. Modernizację linii E-30 (tj. tej biegnącej przez Miękinię) przeprowadza PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (a w zasadzie firmy, które wygrały przetarg na jej modernizację). Oni robią tylko to, co jest w zakresie prac. PKP PLK jest zarządcą tylko linii kolejowej i nic nie ma do budynku dworca. Ten stanowi własność spółki PKP Nieruchomości. Tak więc modernizacja stacji (tzn. torów, peronów i ich otoczenia) nie zawsze musi iść w parze z remontem budynku dworca. Zazwyczaj poprawiana jest jedynia elewacja zewnętrzna budynków i tyle. W Miękini puki będzie czynna kasa biletowa (prowadzona przez ajenta) wówczas będzie schronienie dla podróżnych. Miejsca co prawda jest mało, ale lepsze to niż nic.
Chyba nie doczekamy się już prawdziwej poczekalni, pomimo tego, że stoi ona pusta. Niestety wandalizm powoduje, że zawsze po odmalowaniu szybko poczekalnia staje się ponownie miejscem spotkań i używek miękińskiej chołoty!

Obecnie w wielu miejscowościach (zwłaszcza tam, gdzie linie kolejowe są już nieczynne) budynki dworcowe często popadają w ruinę. Jedynym ratunkiem dla nich jest ich przejmowanie przez samorządy terytorialne (np. w zamian za zaległości PKP w podatkach od tych budynków). W Miękini raczej na to się nie zanosi, tym bardziej, że w budynku są już własnościowe mieszkania.

Tymczasem prace remontowe idą pełną parą, ekipa zaczyna układać już podkłady pod nowe tory oraz stawiane są już krawędzie pierwszego peronu. Niestyty cała stacja rozkopana jak po wojnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jano dnia Nie 19:42, 19 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jano
zadomowiony
zadomowiony



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:11, 28 Sie 2009    Temat postu:

Dzisiaj oddano do użytku zmodernizowany tor nr 1 (na razie na odcinku wjazdu od strony Mrozowa do przejazdu kolejowego w centrum Miękini) oraz nowo wybudowany peron pierwszy. Oczywiście prace dalekie są jeszcze od zakończenia, ale jakiś pogląd już dają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jarek
zasłużony VIP
zasłużony VIP



Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 6310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:46, 29 Sie 2009    Temat postu:

Pozytywny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jano
zadomowiony
zadomowiony



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:27, 29 Sie 2009    Temat postu:

W porównaniu z tym jak wyglądał dworzec kolejowy to jak najbardziej.
Choć ja osobiście widziałbym nieco inaczej pewne rozwiązania w infrastrukturze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magic
ekspert
ekspert



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 1416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:00, 14 Wrz 2009    Temat postu:

Pierwsze co mi się rzuciło w oczy, to beznadziejne rozlokowanie wiat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jano
zadomowiony
zadomowiony



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:55, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Sama konstrukcja wiat i ich praktyczność pozostawia wiele do życzenia. Nie wspominając już o ich wyglądzie, który po kilku wizytach "buraków" (bo tak ich trzeba nazwać) stanowią piękną wizytówkę dworca (przykład: Mrozów, Wr. Nowy Dwór).

Niestety jeszcze gorzej będzie z dojściem na peron nr 2. Wejście będzie znajdowało się z przodu peronów (patrząc od strony przejazdu), w poziomie torów. Inaczej mówiąc, będzie podobnie jak na Nowym Dworze, tzn. przejście ze szlabanami.
W sytuacji kiedy podróżny będzie musiał nabyć bilet na przejazd pociągiem, wówczas musi przejść do kasy w budynku dworca, a potem znowu wrócić do początku peronu nr 1, aby móc przejść na peron nr 2 (przeważająca większość pasażerów podróżują na trasie Miękinia - Wrocław - Miękinia). Jak się ktoś troszkę spóźni to już nie będzie tak łatwo przedostać się na drugi peron.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magic
ekspert
ekspert



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 1416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:44, 15 Wrz 2009    Temat postu:

O!

Nie wiedziałem, ale w sumie nie jestem zaskoczony, w końcu to PKP Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jano
zadomowiony
zadomowiony



Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miękinia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:32, 29 Lis 2009    Temat postu:

Informacja dla podróżnych z Miękini:
Od dnia 1 grudnia br. kasa biletowa na dworcu w Miękini będzie zamknięta na czas nieokreślony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MIĘKINIA - PIERWSZE FORUM GMINNE Strona Główna -> MIĘKINIA Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin