Forum MIĘKINIA - PIERWSZE FORUM GMINNE Strona Główna MIĘKINIA - PIERWSZE FORUM GMINNE
Zaproś znajomych do wspólnych rozmów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont drogi nr 336 w Wilkszynie-uwagi, opinie i sugestie
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MIĘKINIA - PIERWSZE FORUM GMINNE Strona Główna -> WILKSZYN
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michu
zadomowiony
zadomowiony



Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:39, 10 Mar 2012    Temat postu: Remont drogi nr 336 w Wilkszynie-uwagi, opinie i sugestie

Proponuję aby w tym temacie dzielić się uwagami, opiniami i sugestiami dotyczącymi obecnego remontu drogi numer 336 w Wilkszynie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
horst1969
zasłużony VIP
zasłużony VIP



Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 1920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:18, 11 Mar 2012    Temat postu:

Moja opinia (laika) jest taka:
Mam wątpliwość co do samego projektu tej modernizacji,

Zakłada sie wymianę podbudowy tylko miejscowo dla jednego pasa ruchu (prawego) i to tylko na szerokości średnio 2m od krawędzi istniejącej drogi - pobocza będą tylko utwardzone destruktem asfaltowym o gr. 10 cm.

A dlaczego tylko ten pas ulega ponadnormatywnym ugięciom? Bo jadą nim załadowane kruszywem samochody wielkotonażowe. Ale projekt nie uwzględnia tego nacisku. Zainteresowanych odsyłam do opracowania DSDiK na stronie internetowej, do fragmentu dotyczącego obliczania współczynnika L dla udziału przejazdów pojazdów o nacisku 115kN. [link widoczny dla zalogowanych]

Założono tylko kategorię ruchu KR3 (nacisk 110kN) bez obliczeń całkowitej skumulowanej liczby osi obliczeniowych odpowiadającej dwudziestoletniemu okresowi eksploatacji przy udziale ruchu pojazdów o nacisku 115kN.

W dokumentacji geotechnicznej wyraźnie widać problem drogi 336 na całej jej długości (już wychodzi on na wyremontowanym odcinku Pisarzowice-Brzezinka Śr.) a mianowicie, cyt. "obecny system odwadniania nie jest skuteczny".

Moim zdaniem stojąca woda w rowach zwiększa plastyczność skarp (a nie ma ich wymiany) i dochodzi do ugięć na krawędziach jezdni, co doprowadza warstwy bitumiczne do pękania.

Wnioski:
- wykonanie generalnego remontu melioracji całego terenu i/lub
- wykonanie kanalizacji deszczowej (wraz z komunalną)
- wykonanie wymiany podbudowy w całym pasie ruchu wraz z poboczem
- wykonanie grubszych warstw bitumicznych w związku z ruchem wielkotonażowym (lub budowa innego połączenia kopalni kruszyw z DK)

Niech się mylę, ale po tym remoncie kolejna degradacja tej drogi nastąpi za 3-5 lat.

Co do wykonawstwa tego remontu, to temat na kolejny post.

Zapraszam do sykusji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jerzyk
zasłużony VIP
zasłużony VIP



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 2832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilkszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:49, 11 Mar 2012    Temat postu:

Czy ktoś się orientuje, czy założenia nacisku na drogę w projektowanym remoncie drogi, o których wspomniał horst, to są te najbardziej aktualne ? Gdyż jakieś pół roku temu, Jacek pisał
Jacek napisał:
Droga zostanie miejscami także poszerzona i będa też przebudowane bodaj trzy przepusty pod nią. Klasyfikację drogi zmieniło województwo po tym jak "rozjechała" się droga w Pisarzowicach. Moim zdaniem to dobra wiadomość, że ktoś podszedł do tej inwestycji z głową, bo pakować takie pieniądze w jezdnię, która po 2 latach się rozwali to pomyłka.

Jacek pisał to po rozmowie z wójtem, i w związku z tym istotnym jest czy projekt został zmieniony w taki sposób, uwzględniając, że jest to droga wojewódzka oraz czy uwzględnia w odpowiednim stopniu fakt, że jest ona dojazdówką do kopalni kruszyw ?
Jako, że nie jestem specjalistą, to nie potrafie ocenić wymogu nacisku w kilonewtonach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lukas
użytkownik
użytkownik



Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Wilkszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:09, 11 Mar 2012    Temat postu:

A dlaczego nikt nic nie mowil na etapie projektu? Juz byl od dłuższego czasu dostepny i szczegółowo pokazany.

Cześć drogi ma mocniejsza podbudowę więc nie trzeba jej wymieniać. Kiedys droga była węższa a czesc dorobiono ze słaba jakością wykonania.

Pamiętajcie, ze są jeszcze inspektorzy nadzoru, ktos to nadzoruje czy jest zgodnie z projektem.

Droga do Pisarzowic ma gorszą klasę nosnosci przeciez.

A projekty i wyliczenia zostawmy uprawnionym do tego i wierzmy, ze za ich pieczatka idzie w parze z wiedza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lukas dnia Nie 22:10, 11 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
horst1969
zasłużony VIP
zasłużony VIP



Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 1920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:32, 11 Mar 2012    Temat postu:

Lukas napisał:
Cześć drogi ma mocniejsza podbudowę więc nie trzeba jej wymieniać.

A skąd to wiesz? A jeśli "mocniejszą", to jaką?

Co do projektu, to pewnie były uwagi, bo jest napisane że zwiekszono KR z 2 na 3 po sugestiach Zarządcy drogi.

Nikt nie policzył natomiast % ruchu ciężkich pojazdów, bo oficjalnie one tędy nie jeżdżą, więc KR3 tez jest dobrane na czuja. No ok, ale to i tak nie zmienia faktu, że jak nie będzie funkcjonować dobrze odwodnienie to szkoda tego remontu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
użytkownik
użytkownik



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilkszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:14, 13 Mar 2012    Temat postu:

Jak na razie to zburzyli kawał betonu i (niechcący) zasypali nim rów z odprowadzeniem wody wzdłuż 336... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
horst1969
zasłużony VIP
zasłużony VIP



Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 1920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 2:23, 13 Mar 2012    Temat postu:

taaa bo ponoć gmina ma przyjąć gruz betonowy (patrz pytania do przetargu)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 13:54, 13 Mar 2012    Temat postu:

Zgodnie z projektem na szerokosci 2 m wymienianej podbudowy pod warstwa kruszywa powinna zostac wykonana stabilizacja gruntu cementem. jezdze tamtendy codziennie i nie widzialam sprzetu do stabilizowania lub gotowej stabilizacji, a na pewnych odcinkach wykonano juz podbudowe pod asfalt. Czyzby Berger oszczedzal na korytowaniu i stabilizacji?
Powrót do góry
habeer
starszy użytkownik
starszy użytkownik



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 120
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:56, 13 Mar 2012    Temat postu:

Mike , to zburzenie kawału betonu to nie berger, tylko archeolog w ramach wykopalisk w kierunku pozyskania prętów stalowych spieniężalnych w skupie złomu. sam widziałem jak mocował się z nimi jakiś tydzień temu o ile mówimy o tych betonach niedaleko koło Gazeli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
użytkownik
użytkownik



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilkszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:43, 17 Mar 2012    Temat postu:

hehe to niezły musiał mieć sprzęt ten archeolog aby taki beton skruszyć Smile Choć takich poszukiwań nie wykluczam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
habeer
starszy użytkownik
starszy użytkownik



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 120
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:38, 17 Mar 2012    Temat postu:

jaki sprzęt - młotasek, majzelek plus zapał do pracy motywowany wizją zdobycia monetek po spieniężeniu żelastwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 0:30, 22 Mar 2012    Temat postu:

Czy to prawda, że w kwietniu, na czas remontu przepustów (mostków) droga będzie całkiem zamknięta i będziemy jeździć przez Brzezinę? Słyszałem dziś takie plotki... oby tylko plotki, bo to podobno ma potrwać miesiąc.
Powrót do góry
Jerzyk
zasłużony VIP
zasłużony VIP



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 2832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilkszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:09, 22 Mar 2012    Temat postu:

trzeba będzie w kwietniu wziąć urlop Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
askend
wyjadacz
wyjadacz



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 1039
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilkszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:41, 22 Mar 2012    Temat postu:

Do transportu pozostaną tylko rowery Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jerzyk
zasłużony VIP
zasłużony VIP



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 2832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilkszyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:08, 22 Mar 2012    Temat postu:

będziesz potrzebował kogoś do pomocy, bo będziesz miał tylu chętnych na serwis, szczególnie amortyzatorów Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MIĘKINIA - PIERWSZE FORUM GMINNE Strona Główna -> WILKSZYN Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 1 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin